Editors Picks

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2016

Σε έξαρση οι ηλεκτρονικές οικονομικές απάτες

By on 12:24 μ.μ.



Την ανοδική πορεία των online οικονομικών συναλλαγών ακολουθούν, κατά πόδας, οι ηλεκτρονικές απάτες, που στοχεύουν στις υπηρεσίες πληρωμών. Έρευνα των Kaspersky Lab και B2B International αποκαλύπτει ότι το 33% των οργανισμών παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών δεν προσφέρει στους καταναλωτές ένα ασφαλές κανάλι για όλες τις online πληρωμές.
Η αδυναμία αυτή διαπιστώνεται παρά το γεγονός ότι, όπως διαπιστώνει η έρευνα, το 62% έχει παρατηρήσει σημαντική αύξηση στην πραγματοποίηση  συναλλαγών από τους πελάτες, με το 50% να πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές οικονομικές απάτες αυξάνονται. Σύμφωνα με την έρευνα, πολλές τράπεζες και εταιρείες ηλεκτρονικών πληρωμών "πασχίζουν να προστατεύσουν πλήρως τα συστήματα τους και τους πελάτες τους από την οικονομική απάτη, σε μια εποχή που οι πελάτες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερες συσκευές για την εκτέλεση ενός συνεχώς αυξανόμενου αριθμού online συναλλαγών".
Όπως συμπεραίνει η έρευνα των δύο επιχειρήσεων, τα δύο τρίτα (65%) όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι οι πελάτες τους χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο διαφορετικές συσκευές για να πραγματοποιούν online πληρωμές. Ωστόσο, μόλις το 53% έχει υλοποιήσει σύστημα ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων. Επιπλέον, μόλις το 50% έχει υλοποιήσει μια εξειδικευμένη λύση για την καταπολέμηση της ηλεκτρονικής απάτης σε πραγματικό χρόνο, παρ’ ότι το 22% θεωρεί ότι αυτή είναι η πιο αποτελεσματική μορφή προστασίας.
Επιπλέον, λιγότερες από τις μισές εταιρείες (42%) επεκτείνουν μια τέτοια λύση στις συσκευές των πελατών τους και μόνο το 67% εφαρμόζει μια ασφαλή σύνδεση για όλες τις διαδικτυακές πληρωμές.

Κόστος

Το κόστος της προληπτικής αποτροπής κρουσμάτων ηλεκτρονικής απάτης στις οικονομικές συναλλαγές φαίνεται ότι αποθαρρύνει πολλές επιχειρήσεις και οργανισμούς από το να επενδύσουν περαιτέρω στην θωράκιση έναντι των online επιθέσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 48% αποδέχεται πως απλώς μετριάζει τον κίνδυνο, αντί να τον απομακρύνει εξ ολοκλήρου. Επιπλέον, το 29% δηλώνει ότι είναι λιγότερο κοστοβόρο να αντιμετωπίσει τα περιστατικά οικονομικής απάτης, όταν αυτά προκύψουν, σε σχέση με τις προσπάθειες προληπτικής αποτροπής αυτών των συμβάντων.
Η έρευνα δείχνει ότι οι τράπεζες και οι οργανισμοί ηλεκτρονικών πληρωμών δυσκολεύονται να διαχειριστούν την online οικονομική απάτη στο σημερινό διασυνδεδεμένο και πολυκαναλικό περιβάλλον. Το 38% των οργανισμών με τους οποίους μιλήσαμε, παραδέχτηκε ότι είναι όλο και πιο δύσκολο να διακρίνει, αν μια συναλλαγή είναι δόλια ή γνήσια”, αναφέρει η σχετική έρευνα.
Επιπλέον, ανησυχητικό θεωρείται το γεγονός ότι ένα σημαντικό πλήθος εταιρειών και οργανισμών, της τάξης του 1/3, επιλέγει την προσέγγιση “θα ασχοληθούμε με το ζήτημα, όταν αυτό προκύψει”.

Γενικές λύσεις

Η έρευνα έδειξε, επίσης, ότι οι “γενικού τύπου” λύσεις διαδικτυακής ασφάλειας δεν θεωρούνται αποτελεσματική μέθοδος για την πρόληψη των ολοένα και καλύτερα συγκαλυμμένων επιθέσεων phishing και κακόβουλων προγραμμάτων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε οικονομική απάτη. Λιγότερο από το 10% των ερωτηθέντων συμφώνησε με αυτήν την επιλογή.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι η έρευνα μας αποκάλυψε 22,9 εκατ. επιθέσεις χρηματοοικονομικών κακόβουλων προγραμμάτων εναντίον 2,7 εκατ. πελατών παγκοσμίως για το 2014, είναι σαφές ότι η αντιμετώπιση κάθε περιστατικού ξεχωριστά δεν αποτελεί βιώσιμη και μακροπρόθεσμη επιλογή”, δήλωσε ο Ross Hogan, Head of Safe Money Business Development, Kaspersky Fraud Prevention, της Kaspersky Lab.
Να σημειωθεί ότι στην έρευνα “IT Security Risks” των Kaspersky Lab και B2B International, για το 2015, συμμετείχαν πάνω από 5.500 στελέχη εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων 131 εκπροσώπων τραπεζών και υπηρεσιών πληρωμών από 26 χώρες.


Πηγή sepe.gr


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου