Editors Picks

Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015

AdBlock Plus. Nόμιμο σύμφωνα με γερμανικό δικαστήριο

By on 7:21 μ.μ.


Απολύτως σύμφωνη με το γράμμα του νόμου είναι η λειτουργία του AdBlock Plus, όπως έκρινε δικαστήριο στο Αμβούργο της Γερμανίας.
Έτσι, εταιρείες online διαφήμισης και κολοσσοί του διαδικτύου όπως η Google και η Microsoft δέχονται ένα ισχυρό χτύπημα, που μπορεί να εξελιχθεί σε οικονομική τρικυμία. Με το AdBlock Plus, της εταιρείας Eyeo, ο χρήστης μπορεί να μπλοκάρει την προβολή διαφημίσεων στον browser του. Οι διαφημίσεις βέβαια αποτελούν μια βασική πηγή εσόδων για αμέτρητες ιστοσελίδες. Δύο γερμανικοί εκδοτικοί οίκοι, ο Zeit Online και o Handelsblatt είχαν προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της ιδιοκτήτριας εταιρείας, για να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους, καθώς το AdBlock Plus εμπόδιζε – και εμποδίζει – τους χρήστες που το έχουν εγκαταστήσει να δουν τις διαφημίσεις που προβάλλονται στις ιστοσελίδες τους. Σε αγωγή, βέβαια, σκεφτόταν να προχωρήσουν και άλλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Microsoft και η Google, αλλά και εκδοτικοί οίκοι με έδρα τη Γαλλία, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τελευταίων, οι απώλειες εσόδων λόγω AdBlock Plus αγγίζουν το 40%. Το αξιοπερίεργο της υπόθεσης είναι ότι και η βοηθός του δικαστή που δίκαζε την υπόθεση χρησιμοποιούσε το AdBlock Plus και της ζητήθηκε να εξηγήσει πως βλέπει ένας μέσος χρήστης τη λειτουργία της εφαρμογής. Εκείνη τόνισε ότι οι κανόνες λειτουργίας της είναι απολύτως κατανοητοί, και επιπλέον ότι δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να προσθέσουν ιστοσελίδες σε λίστες εξαιρέσεων. Το AdBlock Plus έχει εγκατασταθεί σε πάνω από 140 εκατομμύρια browsers παγκοσμίως. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας Eyeo δήλωσε ότι πρόκειται για μια «νίκη» των χρηστών, οι οποίοι θέλουν να προστατεύσουν την ιδιωτικότητά τους και να καθορίσουν οι ίδιοι την εμπειρία τους στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, ανακοίνωσε επίσης ότι η εταιρεία εργάζεται προς την κατεύθυνση της δημιουργίας «λιγότερο παρεμβατικών διαφημίσεων» σε συνεργασία με διαφημιστικές εταιρείες, κάτι που, κατά την άποψη του cybersecurity.gr ενδέχεται να λειτουργήσει τελικά σε βάρος των χρηστών που το έχουν εγκαταστήσει – γιατί ποιος αποκλείει το ότι μεγάλες εταιρείες θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν κρυφά τους διαχειριστές της εφαρμογής για να προβάλλονται οι επιθυμητές διαφημίσεις; 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου