Editors Picks

Πέμπτη, 2 Οκτωβρίου 2014

Η Τεχνολογία της γραμμής στην Premier League (Hawkeye), σχετικό βίντεο

By on 10:38 π.μ.

Η Τεχνολογία γραμμής, με την Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία Αγγλίας έχει ανακοινώθει ότι το Hawk-Eye θα τοποθετηθεί στα στάδια των 17 ομάδων που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα αυτής της σεζόν όλες τις ομάδες που συμμετέχουν στην Premier League.

To Hawkeye χρησιμοποιέιται ως μέσο για να καθοριστεί αν έχει σημειωθεί γκολ . Το σύστημα Hawkeye χρησιμοποιείται τώρα στο τένις και στο κρίκετ . Χρησιμοποιώντας προσεκτικά τοποθετημένες κάμερες , τεχνολογία Hawkeye δημιουργεί μια 3D εικόνα της διαδρομής και τη θέση της μπάλας , έτσι απεικονίζει το αν πέρασε την γραμμή του τέρματος .
Το σύστημα Hawk-Eye (μάτι του γερακιού) χρησιμοποιεί έξι με οχτώ κάμερες με διαφορετική οπτική γωνία που επίσης θα βοηθούν τους ρέφερι σε κάθε περίπτωση που υπάρχει αμφιβολία για τη θέση της μπάλας, κυρίως στην τελική γραμμή.
Μάλιστα το εν λόγω σύστημα έχει και άδεια για το GLT GoalControl-4D που του δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάζει και εικόνα πολύ υψηλής ευκρίνειας. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί 14 κάμερες υψηλής ταχύτητας (παράγουν 500 καρέ που μεταφράζεται σε 2 gigabytes δεδομένων) και βρίσκονται γύρω από τον αγωνιστικό χώρο, έχοντας στόχο τα δύο αντίπαλα τέρματα. Ακολούθως διαβιβάζεται το σήμα σε 15 υπολογιστές μέσω οπτικών ινών.
Καταγράφει λοιπόν την κάθε κίνηση της μπάλας, ειδικά αν αυτή φθάσει προς την εστία. Τότε τρεις λειτουργίες τίθενται αυτομάτως σε κίνηση καταγράφοντας την πορεία της μπάλας σε τρεις διαστάσεις – χρησιμοποιώντας τα Χ, Υ και Ζ συντεταγμένες – μόλις αυτή προσεγγίζει το στόχο-γραμμής. Όταν η μπάλα έχει περάσει ολόκληρη τη γραμμή, η κεντρική μονάδα ανάλυσης στέλνει ένα κρυπτογραφημένο σήμα στο ρολόι του διαιτητή σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο!!! Το σύστημα δείχνει την θέση της μπάλας σε 3D μέσα σε λίγα χιλιοστά. Αν η μπάλα περάσει την γραμμή του τέρματος, το σύστημα στέλνει ένα κρυπτογραφημένο σήμα του στο ρολόι του διαιτητή σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, ενώ εικονική 3D εικόνα του συμβάντος από κάθε γωνία της κάμερας μπορεί να εμφανίζεται στην οθόνη




Επιμέλεια
Βαδράτσικας Χρήστος





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου