Editors Picks

Πέμπτη, 15 Μαΐου 2014

Geo-targeting: Από το Ντουμπάι στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

By on 7:17 μ.μ.


Geo-targeting ή geotargeting αναφέρεται στην μεθοδολογία που χρησιμοποιεί μια ιστοσελίδα ανάλογα με το κοινό που αναφέρετε ή την χώρα σε σχέση με την γεωγραφική της περιοχή.
Η συγκεκριμένη μέθοδος έχει στόχο την καλύτερη διαδικτυακή  ασφάλεια συνδιαλλαγής των πολιτών με εταιρίες και φυσικά τα προϊόντα, που προτιμάνε οι πελάτες από τις εταιρίες διαδικτύου.    
Η τοποθεσία ή αλλιώς ηλεκτρονική διεύθυνση είτε την έχει ο χρήστης, είτε μια ιστοσελίδα, υπήρχε από την αρχή της δημιουργίας του διαδικτύου. Μόνο που τώρα αρχίζει και παίρνει διαφορετική μορφή, αρχίζει και μοιάζει με ένα εναλλακτικό GPS, όπου οι χρήστες ή ιστοσελίδες, αναγνωρίζονται από τα γεωγραφικά τους χαρακτηριστικά. Οπότε ανάλογα με την IP ή αλλιώς την ηλεκτρονική διεύθυνση μπορεί να εντοπιστεί μια σελίδα σε ποια περιοχή ή χώρα εδρεύει ο server που την φιλοξενεί.
Η μεθοδολογία αυτή, αρχικά αναπτύχθηκε στο Ντουμπάι, όπου υπήρχαν αρκετά κρούσματα διαδικτυακής  πειρατείας σε εταιρίες και φυσικά σε χρήστες.
Προγραμματιστές δημιούργησαν την συγκεκριμένη τεχνολογία, αναγνώρισης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης έτσι ώστε να ταχτοποιούνται στα στοιχεία του χρήστη που χρησιμοποιεί έξυπνες συσκευές και ταξιδεύει συχνά, οπότε με αυτήν την τεχνική θα μπορούσε να δηλώσει όχι μόνο τον εαυτό του, αλλά και φιλικά του πρόσωπα που χρησιμοποιούσαν μια έξυπνη συσκευή στον πάροχο διαδικτύου ή τηλεφωνίας έτσι ώστε να αναγνωρίζει αν μια συναλλαγή μέσω διαδικτύου είναι νόμιμη είτε είναι προϊόν πειρατείας έτσι ώστε να μπλοκαριστεί     

Το   Geo targeting φυσικά δεν θα μπορούσε να λείψει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας χρήστης χρησιμοποιεί την σελίδα που είναι εγγεγραμμένος για να δηλώσει την τοποθεσία και με ποιους άλλους είναι.
Φυσικά αυτή τεχνική αν και δημιουργήθηκε για λόγους ασφαλείας δεν θα μπορούσε να λείψει από το διαδικτυακό  εμπόριο.
Πολλές εταιρίες πια που βρίσκονται στο διαδίκτυο στοχεύουν σε πελάτες που βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία που εδρεύουν.
Άλλες ιστοσελίδες είτε εγχώριες είτε του εξωτερικού, χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη μέθοδο για να διαφημίσουν το προϊόν τους όπως μια ιστοσελίδα. Γι αυτό τον λόγο όταν επισκέπτεστε σελίδες του εξωτερικού μπορεί να δείτε κάποια διαφήμιση από κάποιο προϊόν της Ελλάδας π.χ  
Εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για να προστατεύσουν τους καταναλωτές τους από τυχόν παραβίαση του λογαριασμού τους από τρίτους, χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη μέθοδο για να βλέπουν αν η συνδιαλλαγή είναι έγκυρη ή προέρχεται από κάποια άλλη τοποθεσία στην οποία ο πελάτης δεν συνηθίζει να βρίσκετε και μάλιστα κάποιες επιθυμούν οι χρήστες των κινητών τηλεφώνων να δηλώνουν τις τοποθεσίες που συνηθίζουν να είναι έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλειά τους.

Επιμέλεια

Βαδράτσικας Χρήστος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου